Sabtu, 17 Januari 2009

PAS...menang? Bertambah besar amanah PR

Malam ni berita baik untuk semua Melayu, Cina,India dan lain2 bangsa yang menyokong PR tentulah kemenangan YB Haji Ab Wahid di T'ganu. Lebih kurang pukul 9 tadi hilang le segala senak perut, angin medu, pedih ulu ati orang2 PR yang dok tunggu pekerja2 pusat pembilangan siap mengira jumlah undi. Fuh! suspen juge Pilihanraya kecik ni ye, macam nak nunggu anak sulung kat sebelah wad bersalin pulak rasenye. Walau ape pun Allah dah bagi kita menang, kita kena jaga dan isi kemenangan kita ni.
Ini yang payah. Bila nak menang kita janji itu ini, bila dah menang, kita kenalah tengok balik kita ni cakap serupa bikin dan bikin serupa cakap ke idak? Bagi teman cakap senang le.... Kalau kat ceramah PAS pun, penceramah2 tu bertempik-tempik kunun kite ni tak same dengan orang UMNO..... Ye ke tak same? Abih tu nape ade orang PAS yang tak peduli jiran, tak semayang kat surau, tak bayo zakat pendapatan, tak renti sedut rokok, tak renti ngutuk orang, tak hormat orang bukan Islam, tak tau hukum bela burung dalam sangko, tak flush tandas awam, tak....pikio sendiri le.
Teman memang frust tengok benda2 cam gini. Tuhan bagi kemenangan ni, dapat le harapnye kita berubah supaya kalu ada PRK kita layak lagi untuk diberi kemenangan.
Satu lagi sebelum teman lupe...yang kome ghame2 ke T'ganu tu dah beres ke jihad kat ghomah? Sebelum pegi tu dah kome tingga cukup duit belanje? Anak, bini, mak kome dah ada benda nak makan? Kome melantak kat sane sedap2, makanan anak bini kat ghomah sedap2 jugak ke idak? Kucin, ayam, kambin, ikan keli kome dah makan? Jangan tau heboh sane sini kome bela itu ini, time bagi makan nyusahkan oghang ghomah.
Amanat YB untuk jaga oghang Kuala T'ganu lain, amanat untuk ahli2 PR yang lain pun ade juge. Kome paham ke teman cakap ape ni? Tugas harian kome kat pejabat, kat ghomah, kat masyarakat jangan tak tunaikan, kalau tunai tu, jangan main2, buat betoi le. Kite kan beza beso daghi orang dacing. Kalu kite malah, cakap je bedego-dego, buat malu je,same je kite ngan deme, cam lagu dulu2 tu...Kita serupa.....kita serupa....
Sori le, teman memang emosi bab2 ni sebab nak nengok perbezaan ketara tu memang payah. Yang ketara cuma bila sorang sumpah seghanah Pak Lah, soghang sumpah seghanah Nik Aziz, itu je ...yang lain cam budak kembo due, seghope peghanga, tebiat, caghe pikio, ...macam2 lagi le. Err...kome udah stop pegi KFC ke? Teman lalu KFC tadi, banyak betoi oghang Melayu yang sokong Israel, deme ni tak peduli pun kempen2 boikot ni. Ate, deme mane ade sedaghe kat Palestin nun, bio le mati pun.....isyhhh suke beno jage tepi kain oghang...
Sori ye...ngutuk tu tande sayang, perli tande kasih, negor tande teman ni codek daghi kome!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen